سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

همه چیز در مورد مداد آبرنگی

همه چیز در مورد مداد آبرنگی

همه چیز در مورد مداد آبرنگی، هنر نقاشی از آن دسته از هنرهاست که از طرفداران زیادی برخوردار می‌باشد و امروزه شاهد استفاده از ابزارهای مختلف برای کشیدن نقاشی‌های گوناگون هستیم.

یکی از پرطرفدارترین ابزارهایی که از آن برای کشیدن نقاشی‌های مختلف استفاده می‌شود، آبرنگ می‌باشد.

اما برای استفاده از آبرنگ فرد می‌بایست از مهارت بالایی برخوردار باشد تا بتواند تصاویر زیبا و جذابی را با استفاده از آن خلق کند. به همین خاطر شاید بسیاری از افراد نتوانند به سراغ کشیدن نقاشی با استفاده از آبرنگ بروند.

مداد آبرنگی چیست؟

همانطور که پیش‌تر نیز عنوان کردیم، آبرنگ جزو یکی از پرطرفدارترین ابزارهای نقاشی می‌باشد که به دلیل ایجاد جلوه‌های بصری خاص و زیبا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. اما هنرمندان برای آنکه بتوانند از این ابزار برای کشیدن نقاشی استفاده کنند می‌بایست تکنیک‌های مختلفی را یاد بگیرند.

بنابراین افراد آماتور و غیر حرفه‌ای نمی‌توانند تصاویر جذابی را با استفاده از آبرنگ بکشند. اگر شما هم تجربه استفاده از این ابزار پرطرفدار را ندارید و نحوه استفاده از آن را به درستی نمی‌شناسید، می توانید از مدادهای آبرنگی به جای این ابزار تخصصی برای کشیدن نقاشی‌های خود استفاده کنید.

مداد آبرنگی دارای مغزی آبرنگ و بدنه چوبی بوده و به همین خاطر هنرمندان به راحتی می‌توانند اقدام به کنترل کردن این ابزار نمایند.

این امر در صورتی است که برای استفاده از آبرنگ نیاز به استفاده از قلم مو می‌باشد و نحوه استفاده از قلم مو به سادگی مداد نیست و نیاز به مهارت بالایی برای کنترل دارد. برای استفاده از مداد آبرنگی افراد تنها باید با نحوه فعال کردن رنگدانه‌ها آشنا شوند.

لازم به ذکر است که مدادهای آبرنگی در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده‌اند و نمونه‌های مختلف آن از نظر چربی، خشکی، نرمی و سختی با یکدیگر دارای تفاوت می‌باشند.

مداد آبرنگی چیست؟

فرق مداد رنگی آبرنگی با معمولی

از نظر ظاهری مداد آبرنگی کاملاً شبیه مداد رنگی معمولی بوده و هر دو دارای بدنه چوبی هستند.

کار با مداد رنگی آبرنگی نیز به سادگی کار با مداد های رنگی معمولی می‌باشد، ولی در استفاده از مدادهای آبرنگی یک تفاوت کوچک وجود دارد.

از آنجایی که مدادهای آبرنگی دارای چسباننده محلول در آب می‌باشند، در نتیجه به آب واکنش نشان داده و برای استفاده از آنها کافیست نوک این مدادها را در مقداری آب فرو کنید و با کشیدن آنها بر روی صفحه، جلوه‌هایی شبیه به رنگ‌های آبرنگ به وجود بیاورید.

نحوه استفاده از مداد آبرنگی

مدادهای آبرنگی در مقایسه با آبرنگ‌های معمولی از مزایای بیشتری برخوردار می‌باشند که از آن جمله می‌توان به خشک شدن سریع و عدم ایجاد لکه بر روی کاغذ پس از استفاده اشاره نمود.

در نتیجه می‌توان گفت استفاده از مدادهای آبرنگی علاوه بر افزایش سرعت کار می‌تواند خروجی نهایی شما را تمیزتر از نقاشی‌های کشیده شده با استفاده از آبرنگ‌های معمولی نیز نماید.

مطالب مرتبط: فروشگاه لوازم التحریر در کرج

چنانچه شخصی که از مداد آبرنگی برای کشیدن نقاشی استفاده می‌کند دارای مهارت در این زمینه باشد، می‌تواند نقاشی‌های زیبا و جذابی را با استفاده از این مدادها بکشد.

بنابراین نهایتا خروجی حاصل از مدادهای آبرنگی به سلیقه و ذوق هنری هنرمند وابسته می‌باشد.

در ادامه روش های مختلفی که برای استفاده از مدادهای آبرنگی می توانید به کار بگیرید را برای شما عنوان خواهیم نمود:

نحوه استفاده از مداد آبرنگی

مرطوب کردن مغز مداد آبرنگی

برای فعال کردن مغزی مداد آبرنگی می‌توانید از یک قلموی مرطوب استفاده نمایید.

برای این منظور کافیست یک قلم موی مرطوب را بر روی مغز مداد بکشید و سپس از آن برای کشیدن نقاشی استفاده کنید. البته شما می‌توانید برای مرطوب کردن مغز مداد آبرنگی از لوازم دیگری مثل ابر، اسفنج، برس طبیعی مو و غیره نیز استفاده کنید.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که برای مرطوب کردن مغز مداد بهتر است از برس‌های نایلونی استفاده نکنید. چرا که این کار منجر به کاهش طول عمر مفید مدادهای شما می‌شود.

کشیدن نقاشی و آبرنگی کردن آن در انتها

یکی دیگر از روش‌های استفاده از مداد آبرنگی این است که شما می‌توانید در ابتدا مداد خود را به صورت خشک بر روی کاغذ بکشید و پس از اینکه نقاشی شما به اتمام رسید، اقدام به اضافه کردن آب به آن نمایید.

هنرمندان حرفه‌ای از این شیوه نقاشی جهت به وجود آوردن سایه روشن‌های زیبا و ایجاد ترکیب رنگی در نقاشی‌های خود استفاده می‌کنند.

نکته مهمی که در استفاده از مداد آبرنگی در این شیوه وجود دارد این است که شما باید از رنگ‌های روشن به سمت رنگ‌های تیره حرکت کنید.

یعنی شما باید در ابتدا با استفاده از این مدادها جاهای روشن نقاشی خود را رنگ آمیزی کنید و در مراحل بعدی اقدام به رنگ آمیزی نقاط تیره کنید.

پس از اینکه این مراحل به اتمام رسید، با استفاده از یک قلم موی مرطوب آغشته به آب می‌توانید اقدام به ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر نمایید.

فرو کردن مداد آبرنگی در آب

یکی دیگر از روش‌های استفاده از مداد آبرنگی برای کشیدن نقاشی، فرو کردن آن در آب می‌باشد.

البته شما تنها در صورتی می‌توانید از این روش برای کشیدن نقاشی استفاده کنید که جنس بدنه مداد آبرنگی شما خوب و مرغوب باشد، در غیر این صورت فرو کردن مداد آبرنگی در آب منجر به خراب شدن و از بین رفتن مداد می‌گردد.

برای این منظور کافیست یک ظرف آب تهیه نمایید و به هنگام کشیدن نقاشی، مداد آبرنگی را درون آب فرو ببرید و سپس از آن برای طراحی بخش‌های مختلف نقاشی خود استفاده کنید.

هنرمندان ماهر از تکنیک فوق جهت کشیدن خطوط ضخیم و غلیظ استفاده می‌نمایند.

نکته مهمی که در اجرای این تکنیک وجود دارد این است که اگر می‌خواهید کیفیت خطوطتان را در این تکنیک حفظ کنید، باید به طور مداوم مداد آبرنگی خود را درون آب فرو ببرید.

چرا که در غیر این صورت می‌بینید که خطوطتان از حالت مرطوب به حالت خشک تغییر حالت می‌دهند.

فرو کردن مداد آبرنگی در آب
پست قبلی

راهنمای خرید روان نویس و بررسی نکات مهم قبل از خرید

پست بعدی

راهنمای خرید و معرفی انواع تخته پاک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید