سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

بهترین خودکار برای مدرسه

بهترین خودکار برای مدرسه

بهترین خودکار برای مدرسه، انتخاب و خرید خودکار خوب برای مدرسه یکی از مهم‌ترین مسائل برای داشتن خطی خوانا می‌باشد.

خودکارها در انواع طرح‌ها و با سایز مختلفی عرضه می‌شوند که برای نوشتن نیز هر یک ضخامت خاصی را دارند.

در این پست قصد داریم با بررسی مشخصات هر خودکار از بهترین مارک خودکار ایرانی و خارجی به راهنمای خرید و معرفی بهترین خودکار ایرانی و خارجی برای نوشتن و مدرسه بپردازیم.

اگر شما هم در انتخاب خودکار دچار مشکل هستید، تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

بهترین مارک خودکار

برای خرید خودکار خوب باید پیش از هر چیز به کاربرد آنها دقت کنید. درست است که خودکار برای نوشتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما به دلیل طراحی مختلفی که در بخش بدنه و حتی در نوع نوک وجود دارد،‌هر خودکار برای کار خاصی مناسب است.

بهترین خودکار برای مدرسه، برخی از خودکارها برای طراحی مناسب هستند که نوک ریز و بدنه تقریبا کوچکتری هم دارند تا بهتر بتوان برای طراحی از آنها استفاده کرد.

برخی دیگر نیز برای نوشتن مناسب هستند و ساختاری که دارند حتی روی خوش خطی ما تاثیرگذار است.

همچنین برخی خودکارها این امکان را دارند که بتوانید مجددا آنها را با جوهر مخصوصی که دارند پر کرده و یا به اصطلاح شارژ کنید تا مجددا از آن استفاده کنید.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین خودکارهای ایرانی و خارجی برای مدرسه و همچنین چند قلم روان نویس می پردازیم.

تاریخچه‌ی مختصر خودکارهای توپی یا بال پوینت‌ها

احتمالا شما هم مانند خیلی‌ها فکر می‌کنید که خودکارها با توجه به آن ساختار نسبتا مدرن و کاربردی‌شان باید اختراع تقریبا جدیدی باشند، اما باید بگوییم خیال اینکه بال پوینت‌ها یک کشف جدید و امروزی هستند تصوری کاملا غلط است و آن‌ها در واقع از قرن نوزدهم وارد زندگی بشر و عاشقان نوشتن شده‌اند.

با این عمر نسبتا طولانی اما خودکارها واقعا از زمانی که اولین بار معرفی شدند تغییر چندانی نکرده‌اند.

اولین حق ثبت اختراع برای خودکارهای توپی در ۳۰ اکتبر ۱۸۸۸ برای شخصی به نام جان لوید که در صنعت چرم فعالیت می‌کرد صادر شد.

او در تلاش بود قلمی بسازد که قابلیت نوشتن روی سطح چرم را داشته باشد.

(کسانی که با چرم سروکار دارند می‌دانند که هنوز هم برای نوشتن روی چرم باید از خودکارهای مخصوصی استفاده کرد.)

جان لوید با استفاده از یک ساچمه‌ی فولادی بسیار کوچک که توسط یک سوکت ثابت نگه داشته شده بود تلاش کرد که ایده‌اش را بالفعل کند.

اما خب تلاش‌های او به شدت شکست خورد و بدون اینکه بتواند از ایده‌ی هوشمندانه‌اش که منجر به اختراعی تازه شده بود استفاده‌ی تجاری بکند آن را را به کناری انداخت.

این ایده برای سال‌ها مسکوت ماند تا اینکه در اوایل سال ۱۹۰۰ تلاش‌هایی برای توسعه‌ی مجدد این طرح اولیه‌ی بسیار هوشمندانه انجام شد.

در کمال تعجب این ایده به سرعت مطرح شد و به سرعت پتنت‌هایی در سراسر جهان برای انحصاری کردن آن ثبت شدند.

مطالب مرتبط: فروشگاه لوازم التحریر در کرج

تلاش‌هایی که هرچند منجر به خلق ثروت و محصول نشد اما تعداد پتنت‌های ثبت شده درباره‌ی آن ثابت کرد که ایده‌ی بال‌پوینت‌ها از نظر تجاری پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد.

بهترین خودکار برای مدرسه، مشکل اولیه‌ای که تقریبا تمام مخترعان با این قلم داشتند عدم پخش یکنواخت جوهر روی کاغذ بود. گرفتگی و عدم جوهررسانی و در مقابل پس دادن بیش از حد جوهر دو مشکل رایج اولین قلم‌های توپی ارائه شده بودند.

اگر سوکت‌ها خیلی سفت بودند یا به اندازه‌ی کافی با ساچمه سفت نشده بودند، و یا جوهر قوام کافی را نداشت به ندرت پیش می‌آمد که جوهر بدون مشکل و کثیف‌کاری به کاغذ برسد.

این مشکلات تا زمانی که مخترعان به درک درستی از سازوکار پیستون و چگونگی استفاده از خاصیت مویینگی در محلول‌ها برسند ادامه داشت . البته جنبه‌ی مهم دیگری که باید مورد توجه قرار می‌گرفت قوانین گرانش و نحوه‌ی تاثیرپذیری قلم هنگان انتقال از حالت عمودی به افقی بود.

خودکار چیست؟

خودکار یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ابزارهای نوشتن است که می‌توان آن را رایج‌ترین نوشت‌افزار جهان دانست.

این وسیله‌ی به ظاهر ساده تنوع فوق‌العاده‌ای در شکل و مدل دارد که کاربرد هرکدام‌شان بر اساس نیاز مصرف کننده متفاوت است اما اصلی‌ترین شاخصه‌ای که همه خودکار را با آن می‌شناسند، بدنه‌ی پلاستیکی نازکی است که مخزنی لوله‌ای در آن تعبیه شده و مقدار معینی جوهر در خود ذخیره می‌کند.

در تعریف تخصصی‌تر، قلم نوک‌ساچمه‌ای یا نوک توپی که در اصطلاح عامیانه به آن خودکار گفته می‌شود، گونه‌ای از قلم و ابزارهای نوشتاری مدرن است.

خودکار دارای یک لوله‌ی داخلی است که درون آن با جوهری بر پایه‌ی آب یا روغن پر شده است.

این جوهر که به آن رزانه نیز گفته می‌شود ماده‌ی چسبناکی است که با چرخش ساچمه یا گوی کوچک فلزی (با ۰٫۷ تا ۱٫۶ میلی‌متر قطر) از جنس برنج، فولاد یا تنگستن کربید در نوک آن، جریان یافته و روی کاغذ پخش می‌شود.

ساختار خودکار بسیار ظریف و در عین حال فوق‌العاده ساده است.

تقریبا تمام خودکارها غیر از مدل‌هایی خاص، از سه قسمت اصلی ساچمه و گوی در نوک و محل برخورد با کاغذ، بدنه‌ یا سوکت نگهدارنده‌ی ساچمه و نهایتا مخزن جوهر غلیظ تشکیل شده‌اند.

در ادامه سراغ بررسی انواع خودکار، بهترین مارک خودکار و همچنین کاربرد هر یک از آن‌ها خواهیم رفت.

انواع خودکار بر اساس کاربرد و ظاهر

یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های تقسیم‌بندی انواع خودکار به دسته‌های مختلف، بررسی آن‌ها از نظر ظاهر است.

اغلب ظاهر هر خودکار با نوع کاربری آن ارتباط مستقیم دارد، به همین دلیل هردو در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرند و کار شما را در انتخاب بهترین خودکار آسان‌تر می‌کنند.

 

خودکار کلاسیک

آن دسته از خودکارهای ساده‌ و دم‌دستی که تنها برای کاربردهای روزانه استفاده می‌شوند، بدنه‌ی آن‌ها از جنس پلاستیک ارزان بوده و معمولا دارای قیمت پایین‌تری هستند.

نوشتارهای درسی، شغلی و غیره از جمله استفاده‌هایی است که برای این نوع خودکار می‌توان در نظر گرفت.

مطالب مرتبط: نوشت افزار در کرج

این خودکارها دارای جوهر استاندارد هستند و هیچ ویژگی خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود.

از دیگر ویژگی‌های مهم این نوع خودکار دوام بالا و امکان استفاده‌ی طولانی‌ مدت از آن‌هاست که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است.

از جمله شناخته شده‌ترین انواع خودکار کلاسیک، خودکار بیک فرانسوی است که تقریبا همه‌ی ما با آن آشنا هستیم و از نوشتن با آن خاطره داریم.

بهترین خودکار برای مدرسه، این خودکار همچنین بهترین مارک خودکار برای مدرسه و مناسب‌ترین انتخاب برای دانش‌آموزان است زیرا اولا، در صورت گم شدن ضرر چندانی نمی‌کنید، ثانیا، نوک خاص آن باعث زیباتر شدن خط‌تان خواهد شد. به شما قول می‌دهیم.

خودکار لوکس، کلکسیونی یا هدیه

برخی از انواع خودکار که تحت عنوان لوکس و نفیس از آن‌ها یاد می‌شود، بیشتر برای هدیه دادن و یا استفاده‌های خاص مثل امضای قراردادهای تجاری مهم یا قباله‌ی ازدواج استفاده می‌شوند.

بدنه این خودکارها معمولاً از جنس‌ فلز و در برخی موارد، از مواد گران‌تر مثل طلا، نقره و تیتانیوم ساخته شده‌اند و خرید آن‌ها برای استفاده‌ی روزانه صرفه‌ی اقتصادی ندارد.

برخی شرکت‌ها امکان سفارشی‌سازی این مدل را به مشتری می‌دهند و آن‌ها می‌توانند با صرف کمی هزینه‌ی بیشتر مدل کاملا خاص و یگانه‌ی خودشان را در دکور کتابخانه و یا کلکسیون خودکارهای‌شان داشته باشند.

از دیگر نکات جالبی که درباره‌ی خودکارهای لوکس وجود دارد ساخت تنها یک عدد از بعضی مدل‌های مخصوص است.

این مدل‌ها که به کلکسیونی معروف هستند قیمت بسیار بالایی داشته و تنها یک نمونه از آن‌ها در دنیا موجود است.

خودکارهای لوکس برای کسانی که عاشق جلب توجه هستند بهترین گزینه برای نوشتن است.

خودکار فانتزی

خودکارهای فانتزی در واقع همان خودکارهای کلاسیک هستند که شرکت‌های باهوش تولید لوازم‌التحریر با ایجاد تغییرات جذاب و دوست داشتنی روی ظاهر و جوهرشان آن‌ها را تبدیل به محصولاتی پرطرفدار و وسوسه‌انگیز برای قشر کودک و نوجوان کرده‌اند.

از جمله‌ی این تغییرات حال خوب کن می‌توان به افزودن شبرنگ، اکلیل، عطر و مواردی از این دست به جوهر خودکار اشاره کرد که آن‌ها را به گزینه‌ی مناسب برای هدیه دادن به کودکان تبدیل کرده است.

همچنین به وجود آوردن تغییراتی در قطر و طول انواع خودکار، خمیده و نامتعارف کردن ساختار آن، استفاده از نشانه‌هایی مانند اسب تک شاخ، شکل میوه‌ها و حتی خوراکی‌ها در بدنه‌ی خودکار از جمله اقداماتی است که در فرآیند تولید خودکار فانتزی انجام می‌شود.

در کل سیاست کارخانه‌های تولید لوازم‌التحریر، خاص‌تر و عجیب‌تر کردن شکل خودکارهای فانتزی در راستای جلب حداکثری مشتری است.

به طور کلی هرگونه تغییر در رنگ خودکار یا بدنه و شکل ظاهری می‌تواند آن را تبدیل به یک خودکار فانتزی کند که تعداد زیادی از بزرگسالان نیز خریدارشان هستند.

توجه کنید که از این خودکارها فقط در موارد خاص استفاده می‌شود  و معمولا برای استفاده‌های دائمی و رسمی! توصیه نمی‌شوند.

خودکار طراحی

یکی از تکنیک‌های شناخته شده در نقاشی و هنر امروزی، طراحی با خودکار است.

اما نکته‌ی مهم در این زمینه، استفاده از خودکار مخصوصی است که بهترین نتیجه را برای فرد هنرمند در پی داشته باشد.

به همین دلیل هنگام انتخاب محصول مورد نظر از میان انواع خودکارها، باید پیش از هرچیز به نوک خودکار توجه ویژه‌ای داشته باشید.

یکی از بهترین محصولاتی که در این زمینه حرف اول را می‌زند خودکار ساچمه‎‌ای بیک است.

این خودکار و محصولاتی که ضخامت نوک آن‌ها به این اندازه است (تقریبا ۱ میلی‌متر) برای طراحی و خوشنویسی با خودکار بسیار مناسب هستند.

به طور کلی خودکار طراحی باید به گونه‌ای انتخاب شود که بتوان با کم و زیاد کردن فشار دست، میزان جوهردهی آن را کم و زیاد کرد.

یکی از ترفندهایی که در طراحی و خوشنویسی با خودکار می‌توانید به کار ببرید استفاده از یک سطح نرم مانند چرم زیر کاغذ است که بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

از اساسی‌ترین نکاتی که هنگام طراحی با خودکار باید به آن توجه کنید شیوه‌ی رنگ‌آمیزی است.

در نظر داشته باشید که رنگ‌آمیزی با خودکار متفاوت از رنگ‌آمیزی با مداد است و روش منحصربه‌فرد خودش را دارد.

برای رنگ‌آمیزی با خودکار، ابتدا باید خطوطی را به صورت هاشور ایجاد کرد و لایه لایه به تکمیل رنگ قسمت مورد نظر پرداخت.

به همین دلیل معمولا استفاده از رنگ‌های ترکیبی و خرید انواع خودکار در بسته‌های چندتایی مفید واقع می‌شود.

خودکار حرارتی

خودکار به عنوان وسیله‌ای اساسی برای کشیدن طرح و نقشه کاربردهای فراوانی در هنرهایی مانند چرم‌دوزی، گلدوزی، طراحی روی پارچه، سفال و غیره دارد و بهترین انتخاب برای استفاده در این زمینه‌ها خودکار حرارتی است.

ویژگی منحصربه‌فرد خودکار حرارتی، امکان پاک شدن اثر آن از سطح موردنظر با حرارت دادن است و کاربردی‌ترین خودکار برای استفاده‌ی هنرمندان این رشته‌ها محسوب می‌شود.

حتما مطلع هستید که در هنرهایی از این دست که تمیزی و ظرافت حرف اول را می‌زند وجود حتی یک نقطه‌ی اضافه می‌تواند منجر به خراب شدن کل اثر شود اما با استفاده از خودکار حرارتی این نگرانی برای همیشه رفع خواهد شد زیرا پس از کشیدن طرح روی سطح موردنظر، می‌توان با حرارت‌دهی به آن، اثر خودکار را محو کرد. توجه داشته باشید

برای این‌کار حرارت به صورت موضعی و با استفاده از وسایلی مانند سشوار و اتو روی سطح تابانده شود تا از تغییر شکل متریال جلوگیری به عمل آید.

خودکار بهداشتی

با فراگیر شدن ویروس منحوس کرونا و حساسیت بیشتر مردم به استفاده از وسایل شخصی خودکارهایی وارد بازار شدند که متریال خاصشان آن‌ها در برابر آلودگی محافظت می‌کرد.

این خودکارها که به خودکار ضد میکروب معروف هستند کم‌کم جای خود را میان مردم باز کرده و شاهد همه گیر شدن استفاده از آن در مکان‌هایی نظیر رستوران‌ها و درمانگاه‌ها هستیم.

اصلی‌ترین ویژگی که این خودکار را نسبت به سایر خودکارها متمایز می‌کند ممانعت از رشد هرگونه ویروس و باکتری در محیط و پیشگیری از انتشار بیماری‌هاست.

خوشبختانه رنگ‌بندی‌های مختلفی از این محصول در سطح بازار وجود دارد و با کمی هزینه‌ی بیشتر می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه و سلامتی‌تان را تضمین کنید.

انتخاب بهترین خودکار با توجه به نوک

نوک خودکار یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است که باعث شکل‌گیری سبک شما در نوشتن می‌شود و بسته به سلیقه‌ی افراد می‌تواند درشت یا نازک باشد. همچنین درشتی و نازکی نوک خودکار از اثرگذارترین عوامل در داشتن خطی زیبا و دلنشین است.

خودکار با نوک درشت

اگر سبک نوشتن شما گسترده و بافاصله است و دست‌خط درشتی هم دارید، بهترین خودکار برای شما خودکاری با نوک درشت است تا حروفی که می‌نویسید، به درستی و با تناسب شکل بگیرند.

به این ترتیب طول خطوط با ضخامت‌ آن‌ها تناسبی ایجاد می‌کند که چشم‌نواز می‌شود و دست‌خط شما را بهتر نشان می‌دهد. فراموش نکنید که تناسب یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای زیباتر شدن دست‌خط است.

خودکار با نوک نازک

اگر از کسانی هستید که دست‌خط ریزی دارند و حروف و کلمات را به صورت فشرده، تو هَم تو هَم و نزدیک به هم می‌نویسند، بهترین انتخاب برای شما خودکاری با نوک ظریف و نازک است.

علت این توصیه، سوای زیبایی و تناسب خط، امکان خوانده شدن آن توسط افراد است، زیرا وقتی شما حروف را ریز و فشرده می‌نویسید، برای مثال دایره‌ی توخالی حروفی مانند م، ف، ق و … پر می‌شود و خط شما را ناخوانا و زشت می‌کند.

پست قبلی

مقایسه لاک غلط گیر نواری و قلمی

پست بعدی

جامدادی مناسب پیش دبستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید